czwartek, 30 listopada 2017

Nauka języka hiszpańskiego- jak skutecznie się uczyć?

Wiele razy się spotkałam ze stwierdzeniem, że hiszpański to prosty język. Opinię tę wygłaszali wszyscy ci, którzy języka nie znają. Może bierze się to stąd, iż kojarzy się z krajami hiszpańskojęzycznymi- luz bluse - słońce. Owszem, nie jest to najtrudniejszy język na świecie, stosunkowo łatwo się nauczyć mówić, czytać, przynajmniej na podstawowym etapie. Schody zaczynają się później, bo gramatyka wcale już taka prosta nie jest, a odmiana czasowników może śnić się po nocach. Ale warto się postarać, bo hiszpański, to piękny język i bardzo przydatny!


A zatem, jak skutecznie się uczyć? 

Dotyczy, to właściwie każdego języka, nie tylko hiszpańskiego. Trzy, najważniejsze zasady, to:

1. Systematyczność
Jeżeli już podejmiemy decyzję o nauce języka, choćbyśmy mieli po 4 lekcje w tygodniu, słówka same nie wpadną do głowy! Trzeba czytać, powtarzać, słuchać. Zdecydowanie korzystniej jest mieć nawet mniej zajęć, ale przynajmniej postarać się do nich przygotować. Najlepiej poświęcić pół godziny dziennie dwa, trzy razy w tygodniu, na powtarzanie. 

2.Urozmaicenie 
Czyli inaczej- brak nudy. Nie da się nauczyć języka studiując samą gramatykę, albo powtarzając same słówka. Nauka hiszpańskiego opiera się na czterech, ważnych fundamentach, są to: PISANIE, CZYTANIE, MÓWIENIE, SŁUCHANIE. Osobiście, na pierwszym miejscu postawiłabym na MÓWIENIE, bo o to przecież chodzi w nauce języka. MÓW, nawet jak na początku robisz błędy, to MÓW. Co z tego, że świetnie znasz gramatykę, skoro nie umiesz, boisz się wykorzystać ją w praktyce? 

3.Wsparcie, czyli dobry nauczyciel
Choć są osoby, które uczą się same, dobry nauczyciel jest dla większości ogromnie ważny. Po pierwsze, aby zmobilizować ucznia do nauki, po drugie, aby nim odpowiednio pokierować. Nauczyciel, to trochę jak dyrygent. Niby orkiestra mogłaby bez niego grać, ale z nim gra o wiele lepiej. 

Nauka języków nie jest trudna, ale trzeba od początku zrozumieć, że nikt za nas tego nie zrobi. Nikt nie wbije nam wiedzy do głowy młotkiem. Ani cudowny kurs, ani najlepszy nauczyciel, ani magiczne sposoby. Tylko od nas i od naszej silnej woli oraz chęci, zależy  nasz sukces!

I oczywiście zapraszam do mnie na HISZPAŃSKI! :)


20 komentarzy:

  1. Do mojego liceum poszłam ze względu na hiszpański i uczyłam się go 5 lat. Teraz, na macierzyńskim, chcę sobie zrobić powtórkę choć minęło naprawde sporo czasu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oo, właśnie niedawno zaczęłam się uczyć hiszpańskiego :) Dzięki za porady!

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy hiszpański to trudny język do nauki czy pozornie łatwy jak angielski?

    OdpowiedzUsuń
  4. jkis czas temu próbowałam sie uczyć portugalskiego, ale nie byłam w stanie nic zapamiętać. Dopiero jak znalazłam ciekawy kurs na you tube dla początkujących po hiszpańsku, to potem mój portugalski ruszył. Bardzo mi sie podoba hiszpański, ale na tą chwile mam większa potrzebę portugalskiego.

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak jak piszesz, samo nic się nie zrobi w żadnym języku- tylko systematyczność i urozmaicanie metod, i nie bać się mówić:)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Do nauki języka hiszpańskiego mnie nie ciągnie, za to w jej rejony jak najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja, mimo że już znam hiszpański, dalej twierdzę, że to łatwy język. Logiczny i schematyczny. Niewiele wyjątków, a wyjątków od wyjątków to już chyba w ogóle nie ma ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedyś chciałam się uczyć hiszpańskiego, nawet zaczęłam, ale z braku czasu zaprzestałam, może kiedyś ...

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciągle się zbieram do nauki hiszpańskiego, ale ciągle przerywam. Potrzebuję systematyczności :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zasady bardzo przydatne do nauki hiszpańskiego i każdego innego języka obcego. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Systematyczność to podstawa. Podobno, żeby szybko opanować język wystarczy 5-10 słówek dziennie się uczyć :D :D Łatwo powiedzieć :P

    OdpowiedzUsuń
  12. Po miesiącu w Brazylii, a potem po podróży po Dominikanie stwierdziłam, że muszę się nauczyć hiszpańskiego! Jesteś moze z Warszawy? Chcę zacząć od stycznia :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  14. Skuteczna nauka to czasami wielki problem. Dlatego, że każdy z nas uczy się w inny sposób. Na mnie najlepiej działa czytanie elektronicznych książek https://www.jezykiobce.pl/33-hiszpanski/s-1/chce_korzystac_z-e_book/categories-hiszpanski gdyż właśnie z nich najwięcej zapamiętuję i mogę uczyć się praktycznie wszędzie gdzie chcę.

    OdpowiedzUsuń